Fin syn på livet jag har, visst?

jag hatar smulorna i min säng

jag hatar mina bara fötter mot det kalla golvet

jag hatar den där jävla hungern som håller i mig och VÄGRAR SLÄPPA

jag hatar illamåendet

jag hatar huvudvärken

jag hatar ångesten som lägger sig över mig som ett tungt, illaluktande täcke

jag hatar hur snett min spegel hänger

jag hatar hur skolan luktar

jag hatar dammet på mina hyllor

jag hatar hur toalettdörren knarrar när man stänger den

jag hatar isen som ligger över det vackraste jag vet, havet

jag hatar skarven där tapetbitarna överlappar varandra

jag hatar dumma människor som inte förstår att man ska trycka på knappen för att bussdörren ska öppnas

jag hatar hur vattnet i duschen rinner undan alldeles för långsamt

jag hatar hur alla tofsar och hårspännen försvinner och inte hittar tillbaka

jag hatar hur golvet knarrar högre när alla andra sover

jag hatar hur jag inte kan låta bli att skrika på mina föräldrar fast jag knappt är arg

jag hatar tovorna i mitt hår

jag hatar hur instängt det luktar i mitt rum fast jag vädrar minst två gånger per dag

jag hatar sura tanter och jag hatar hur medveten jag är om att jag är likadan själv



jag älskar ljudet av klockan som står på min hylla (tick-tack tick-tack tick-tack tick-tack)

jag älskar att känna vinden i håret

jag älskar att hålla i mina böcker, behöver inte ens läsa, räcker med att hålla i dom

jag älskar hur nagellacket luktar

jag älskar fiskmåsarna

jag älskar allt det musik får mig att känna

jag älskar doften av kaffe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0